Pomoć i upute

Razlika između fiskaliziranog i predanog prometa

Molimo proučite ovaj popis mogućnosti koje se mogu dogoditi te stvoriti navedeni problem.

Dakle moguća realna situacija je da korisnik ima :

  • starije računalo koje se ponekad resetira (samo se pali i gasi) – bilo uslijed starosti i dotrajalosti komponenti, bilo uslijed tehničke neispravnosti
  • računalo spojeno na isti vod napajanja električnom energijom na kojemu je neko jače trošilo (npr. aparat za kavu ili hladnjak, ili kuhala razna), te aktiviranjem tih trošila povlači se jača struja koja na tren “pogasi” druge aparate – resetira računalo
  • loše instalacije te problema sa “slabom” strujom
  • probleme tijekom nevremena, oluje, rad na računalu tijekom takvih uvjeta
  • probleme sa osobljem…

a nema osigurane zaštite od nestanaka struje (UPS – neprekidna napajanja) ili neku drugu vrstu zaštite koja bi spriječila mogućnost nastanka navedenoga problema, odnosno nema ispravno računalo.

Sva računala danas sa operativnim sistemom od Windowsa XP pa preko Windowsa Vista, Windowsa 7 ili Windowsa 8 imaju u sebi uključenu mogućnost kasnijeg spremanja podataka, tzv “keširanje” memorije uređaja na koji se pohranjuju podaci – odnosno čvrstog diska računala (hard disk). To znači da je računalu potrebno određeno vrijeme dok se podaci ne zapišu na taj uređaj. U slučaju nestanka struje, koji može biti uzrokovan na bilo koji način, pa čak i namjerno od strane korisnika da se “zaboravi” zadnji račun, postoji vrlo velika vjerojatnost da će se dogoditi gubitak jednog ili više zadnje unesenih podataka.

Primjer mogućeg slijeda:

  • korisnik ima spojeno računalo na isti vod napajanja električnom energijom kao i aparat za kuhanje kave
  • otkucava račun i šalje ga na ispis, račun se automatski fiskalizira i ide naredba za pohranu podataka (ovisno o brzini veze proces traje od 1-15 sekundi najčešće dok računalo primi povratnu informaciju servera Porezne uprave da je račun zaprimljen i dobiva JIR) – ISPIS IZLAZI NA PAPIR
  • stiska tipku za pravljenje kave na aparatu – aparat se uključuje i “povlači” malo više struje – na kratko
  • računalo se resetira (upali i ugasi) – još nije stiglo zapisati račun (memoriranje hard diska)
  • korisnik odnosi račun stranci i naručeno piće
  • ulazi u program i nastavlja rad dalje
  • na kraju dana, kada se izvuče Pregled prometa, računalo zbraja sve memorirane račune te ispisuje Pregled prometa. Naravno da tu nema računa koji je “nestao” u nestanku struje… I eto razlike.

Napominjem da je važno da korisnik prepozna probleme sa nestancima struje, te sukladno tome reagira i pokuša ih spriječiti (nabavka zaštite od nestanka struje – UPS). Ukoliko to nije slučaj, moguće su razlike između fiskaliziranog i predanog utrška. Korisnik može u svakom trenutku dobiti popis prije izdanih računa, kao i naknadno izvući Pregled prometa za određeni dan / razdoblje. No u slučaju ovakvih gubitka podataka, problem ne mora biti vidljiv na strani korisnika.

Za sva dodatna pitanja / pojašnjenja stojimo na raspolaganju, slobodno se javite.