Pomoć i upute

Prvo korištenje – maloprodajna kasa i izlazni računi

Dobrodošli!

za lakši početak rada u programu slijedite ovih par koraka…

Unos  poreznih grupa i roba i usluga koje ćemo prodavati

  • Kada pokrenite program otvorite Cjenik roba/usluga. U početku u programu je definirana jedna porezna grupa, ako trebate više poreznih grupa ili povratne naknade ili možda porez na potrošnju, na vrhu ekrana u Cjeniku pritisnite tipku Grupe i dodajte željene grupe koje ćete kasnije dodjeljivati robi i uslugama. Kada ste otvorili i ažurirali grupe, izađite iz Grupa  i iz Cjenika da bi program prihvatio izmjene koje ste odradili. Ponovo otvorite Cjenik roba i usluga i dodajte ili otvorite robe i usluge koje ćete koristiti dalje u programu.

Podešavanje pisača i programa

Iz glavnog izbornika odaberite Šifarnici i postavke 

  1. otvorite dio Postavke pisača. Odaberite POS pisač te A4 pisač ako ga imate, ako nemate stavite na FreePdf. Također odaberite PDF pisač – obavezno na FreePdf ili nećete moći slati mailove. odaberite „Pos Pisač je termalni“ ako imate termalni pisač, ako ne, maknite kvačicu. Ako na ispisu nemate šđčćž stavite kvačicu na „Pos pisač ima 437 kodnu stranicu“. Pisač koji nije termalni mora biti instaliran kao „Generic – text only“. Pos pisač mora biti prijavljen u Windowsima prije ovoga.
  2. Pod Lokacije datoteka odaberite lokacije Synesis datoteka ako koristite Synesis program za vraćanje podataka u kasu
  3. Pod Podaci Računa unesite svoje podatke, u „Zaglavlje gotovinskih računa“. Također stavite kvačice na „Koristi tekstualno zaglavlje…“ – na oba mjesta, te „Mjesto izdavanja računa“ obavezno unesite, kao i „Oznaka računa“
  4. Pod Podaci prijave u program unesite osobe koje će raditi na kasi – prema Internom Aktu – (stisnete Dodaj na vrhu ekrana, iznad tablice unesite Ime, Šifra (isto kao i broj), Oib operatera, ponovite po potrebi.)
  5. Pod E-mail i FTP unesite „Adresu pošiljatelja“ – to je Vaš e-mail! Unesite i SMTP server (obično mail.t-com.hr ili mail.vip.hr i slično, ako niste sigurni pozovite u pomoć podršku firmu kod koje imate Internet.
  6. Pod Porezna Uprava – obavezno sve pažljivo! Ako ovdje učinite grešku, Porezna uprava neće pravilno primati račune!
    • Dok je oib vlasnika naš, ne radi se Fiskalizacija i slobodno testirajte program i učite se. Kada je proba gotova, ovdje unesite svoj oib (firme ili obrta) i redom sve podatke kako slijedi. Važno za napomenuti je da je probni program najbolje obrisati i skinuti novi, tako da računi krenu od rednog broja 1, kako je po Zakonu. Ako to ne učinite, svakako očekujte poziv iz Porezne… Ako niste sigurni, javite nam se.
    • Sve podatke unosite BEZ ŠĐČĆŽ – npr. Nasice umjesto Našice
    • U sustavu PDV-a – ako jeste unesite DA ako niste NE (ako niste a unesete DA, morati ćete platiti PDV na sve prijavljene račune!) Ovo je izuzetno važno, tako da pazite šta tu unosite. OBAVEZNO i u Cjeniku pod GRUPE provjerite unose – ako ste u sustavu, tamo mora biti PDV, a ako niste, tamo na 0 stavite sve osim potrošnje!
    • Slijednost računa – uvijek je N
    • Poslovni prostor – kako je u Internom Aktu – posebno za kasu, a posebno za Izlazne račune. Ovo je također izuzetno važno, to su oznake kako program šalje podatke u Poreznu upravu. OBAVEZNO uskađujete prije početka rada sa knjogvođom i sustavom ePorezna!!!
    • Broj kase – npr. 1 ako je prva, a pod Izlaznim računima onda je logično 2….
    • Ulica, kbr, dodatak, redom…
    • Datum od kada ti podaci važe
    • Maknite kvačicu sa „Probni rad je uključen“
    • Primjena od – tu ide datum od kada će važiti Vaš certifikat
    • Certifikat : sastoji se od dva dijela, pod navodnicima prvo ide naziv datoteke certifikata, a onda pod drugim navodnicima lozinka certifikata. Certifikat MORA biti smješten u DATA mapi programa, te također mora biti instaliran na računalu ROOT RDCA certifikat FINE kao Trusted Root (Pouzdani korijenski izdavač). Kada je tako u desnom dijelu biti će zelena kvačica na tipci.
    • Kada smo sa svime gotovi, izađemo iz programa i ponovo uđemo, da program prihvati sve naše izmjene.

Ne zaboravite izaći iz programa u cijelosti i ponovno ući da bi program prihvatio ove izmjene!

I to je to. Možete početi raditi! Molimo pregledajte i ostale upute za lakši rad…

Povezane objave