Zaključak godine

Zaključak poslovne godine za korisnike koji imaju samo Kasu (izdaju male račune na mali pisač) trenutno NIJE POTREBAN. Program će sam u novoj poslovnoj godini ponuditi da računi krenu od broja 1, što treba prihvatiti i to je sve. Ako radite kalkulacije / zaduženja robe, u sljedećem dokumentu stavite oznaku 1/2018, a dalje će ići samo. Ako radite Knjigu popisa, unesite si početno stanje. I to je to.

Naravno, program nadogradite na zadnju verziju (Šifarnici – Nadogradnja)

U nastavku idu upute za one koji koriste i druge dijelove programa, ne samo kasu i žele imati razdvojene godine.

Zaključak poslovne godine donosi razdvajanje godina (prijašnjih i sadašnje) te stvaranje posebne poslovne knjige u kojoj se onda nalaze podaci do zadanog datuma. U sadašnjoj poslovnoj knjizi podaci do zadanog datuma se brišu, osim otvorenih podataka sljedećih dokumenata:

  • knjiga Ulaznih računa (sve verzije)
  • knjiga Izlaznih računa (sve verzije)
  • Izlazni računi (otvoreni)
  • Otpremnice (otvorene)

Za zaključak godine stisnite Šifarnici – zaključak godine te pratite upute navedene tamo. Preporučamo obaveznu arhivu podataka da ne bi tijekom otvaranja godine npr. nestalo struje ili se dogodio neki problem, tako da se možete vratiti na početno stanje.

Za pregled naknadni podataka koji nastanu razdvajanjem godina potrebno je iz glavnog izbornika na vrhu odabrati oznaku poslovne godine te ju potvrditi. Tada postaju aktivni odabrani podaci. Za povrat nazad u podatke tekuće godine ili odaberite kasnije “Tekuća godina” ili izađite iz programa i ponovo uđite.

Na kraju zaključka godine biti će ponuđeno otvaranje Inventure PS sa podacima trenutnog stanja iz Cjenika. Zgodno je za otvoriti odmah početna stanja za tu godinu, pa kasnije možete ažurirati Inventuru po potrebi. Inventura se ne prenosi automatski u Knjigu popisa nego ju je potrebno ručno otvoriti tamo nakon pregleda.

Ukoliko vršite naknadno razdvajanje godina, tada vam stanje iz cjenika neće odgovarati, pa nemojte niti otvarati Inventuru koja se nudi. Da biste imali početno stanje u tekućoj godini, potrebno je odraditi  inventuru PRIJE zaključka godine na sljedeći način:

kao prijenos stanja kartica i korigiranje istih

  1. prvo otvorite Kartice robe iz glavnog izbornika (sa desne strane, odmah ispod Cjenika),
  2. odaberite željeni vremenski raspon podataka koji će se skupiti u inventuri (od datuma, do datuma npr. 01.01.2017-31.12.2017) i druge parametre (npr. samo za dobavljača ili klasu -. komisija),
  3. stavite kvačicu na “Pri ispisu ispiši samo stanja i cijene – za inventure…”
  4. Stisnite Pregled, pričekajte da se podaci obrade i pregledajte ih na ekranu.
  5. Izađite iz ispisa, program Vas pita za odjavu robe, odgovorite sa NE.
  6. Ako su dobiveni podaci ispravni i odgovaraju vam, izađite iz kartica robe i otvorite Inventure,
  7. Odaberite Novi unos u izborniku Inventure, te na pitanje “Prijenos iz kartica robe” odgovorite sa “DA”
  8. Promijenite datum inventure na prvi radni dan SLIJEDEĆE godine (ako ste unosili datume za inventuru za npr. 01.01.2017-31.12.2017 tada promijenite datum na 01.01.2018)
  9. Po potrebi provjerite / korigirajte stanje inventure
  10. Zaključite godinu (u novoj godini automatski će ostati nova inventura ako ste pravilno prema uputi promijenili datume)
    Pazite da tijekom pregledavanja podataka proteklih godina ne izdajete nove dokumente, a posebno ne fiskalizirate iste!

Zaključak godine za Kasu se trenutno ne radi.