e-Račun – sve o njemu

Što je elektronički račun

Elektronički račun je račun koji je izdan i poslan primatelju isključivo u elektroničkom obliku.

U odnosu na klasični papirnati račun, elektronički račun ima sljedeće prednosti:

– Brzina dostave elektroničkog računa je svega nekoliko sekundi

– 100%-tna točnost dostave jer se takav račun ne može ‘izgubiti’ po putu

– Uvid u trenutak isporuke, jer pošiljatelj može vidjeti da li je primatelj ‘otvorio’ račun

– Automatsko knjiženje ulaznog računa, jer je račun u obliku kojeg knjigovodstveni software može pročitati i automatski knjižiti.

– Sigurno arhiviranje računa na serverima pružatelja usluge elektroničkog računa smanjuje broj registratora koje morate čuvati u vlastitom prostoru

– Jednostavnije pretraživanje, jer stare račune ne morate tražiti po raznim registratorima

– Bolja kontrola autorizacije, jer elektroničke račune može slati i primati samo osoba koja zna lozinku za prijavu u sustav elektroničkih računa

– Niži troškovi poslovanja, jer je elektronički račun danas jeftiniji čak i od poštanske marke.

Nepromjenjivost i izvornost elektroničkog računa

Da bi zadovoljio zakonske uvjete, elektronički račun mora biti takav da se u njegovom životnom vijeku od 11 godina (koliko se mora čuvati) može dokazati njegova izvornost i nepromjenjivost.

Račun poslan email-om u  PDF formatu, koji nije potpisan digitalnim certifikatom i nije ovjeren elektroničkim vremenskim žigom, nije valjani elektronički račun. Za tako izdan račun ne može se naknadno ustanoviti stvaran trenutak njegovog nastanka niti se može sa sigurnošću utvrditi da u njemu nisu naknadno mijenjani podaci.

S obzirom na složenost postupaka ovjere dokumenata digitalnim certifikatom i vremenskim žigom, kao i na složenost informacijskih sustava koji trebaju osigurati isporuku, čuvanje i nepromjenjivost arhive, samostalno izdavanje i čuvanje elektroničkih računa nije lagan zadatak za većinu tvrtki. Znatno je jednostavnije, i u konačnici jeftinije, koristiti gotova rješenja koja već postoje na tržištu.

 

VIŠE INFORMACIJA – Knjigovodstveni program Sokoli

  • JOŠ SE ČEKA ODGOVOR OD FINE. ČIM BUDE SVE SPREMNO, BITI ĆE OBJAVA KROZ PROGRAM A NADOGRADNJA ĆE SE MOĆI OVDJE PREUZETI.
  • potrebna je registracija kod firme Pondi sa kojim smo partneri – možete je odraditi ovdje
  • nakon toga potreno je instalirati novu verziju programa, javite nam se preko ovog kontakta za detalje

 

VIŠE INFORMACIJA – SYNESIS (kliknite ovdje)

  • kraća verzija:
  • nadogradite program na zadnju verziju (F3-knjige – Instalacija nove verzije)
  • stisnite tipku F5 ePortal na vrhu
  • odaberite želite li koristiti eFakturu ili Moj eRačun i dovršite registraciju.
  • svakako pročitajte tekst iznad – Više informacija